جستجو

آموزش نحوه تعمیر و تعویض شیر برقی ماشین لباسشویی

جدول محتوا

فهرست محتوا

آموزش نحوه تعمیر و تعویض شیر برقی ماشین لباسشویی
روبرت بوش ( بنیانگذار شرکت بوش ) من ترجیح میدهم سرمایه ام را از دست بدهم تا اعتماد شما را

ماشین لباسشویی شما از هر برند و هر کیفیتی که باشد قطعاً پس از گذشت مدت زمانی دچار عیب و ایراد خواهد شد. به همین خاطر بایستی علاوه بر نگهداری از ماشین لباسشویی، نسبت به تعمیر و تعویض قطعات هم توجه داشته باشید. یکی از رایج‌ترین مشکلاتی که هر لباسشویی با آن دست و پنجه نرم می‌کند خراب شدن شیر برقی آن است. در حقیقت شیر برقی این دستگاه، وظیفه ورود آب کافی به مخزن ماشین را دارد. هرگاه این شیر خراب شود ورود آب با مشکل مواجه شده و شاهد نشتی و آب ریزی ماشین لباسشویی خواهید بود. در چنین مواردی باید حتماً درب ماشین لباسشویی را چک کنید که در صورت سالم بودن، عیب و ایراد اصلی مربوط به شیر برقی خواهد بود. تعویض شیر برقی ماشین لباسشویی در صورتی قابل اجرا است که تعمیر آن امکان‌پذیر نباشد. با ما همراه بمانید تا آموزش نحوه تعمیر و تعویض شیر برقی ماشین لباسشویی را در اختیارتان قرار دهیم.

شیر برقی ماشین لباسشویی چگونه خراب می‌شود؟

شیربرقی لباسشویی

شیر برقی دستگاه برای ورود آب سرد و گرم به لباسشویی در مواقع لزوم عمل می‌کند. وظیفه شیر برقی صادر کردن دستور مبنی بر ورود آب و یا جلوگیری از آن است. در گذشته ماشین‌های لباسشویی دارای دو شیر برقی برای آب سرد و گرم بودند؛ اما اکنون ساختار و مدل این نوع دستگاه‌ها متفاوت و پیشرفته‌تر شده به طوری که بیشتر آنها تنها دارای یک شیر برقی هستند که ورود آب سرد را کنترل می‌کند و برای شست و شو با آب گرم، هیتر و المنت آب سرد را گرم کرده و آن را در دسترس دیگ و مخزن قرار می‌دهد.

شیر برقی ماشین لباسشویی بر اثر عوامل مختلفی ممکن است دچار آسیب دیدگی یا خرابی شود. اهمیت کارکرد صحیح این قطعه به اندازه‌ای است که خرابی آن می‌تواند علت نشتی و آبریزی ماشین لباسشویی شود. یکی از این موارد استفاده مداوم طی سال‌های طولانی از این دستگاه است. عامل دیگر مربوط به داغ بودن آب می‌شود که پوسیدگی و فرسودگی شیر برقی را به همراه خواهد داشت. ضربه و صدمه به شیر برقی هم در اثر جابجایی سبب خرابی آن خواهد شد.

مراحل تعمیر و تعویض شیر برقی ماشین لباسشویی

پس از بررسی‌های دقیق و پی بردن به خرابی شیر برقی ماشین لباسشویی باید جهت تعمیر یا تعویض آن اقدام کنید. عیب یابی و تشخیص مشکل دستگاه امری بسیار مهم و چالش برانگیز است که هر کسی نمی‌تواند از پس آن برآید. در واقع با نشتی آب اکثر افراد تصور می‌کنند واشر یا لاستیک درب دستگاه دچار مشکل شده و در تلاش هستند تا اقدامات لازم را برای تعمیر یا تعویض لاستیک درب ماشین لباسشویی انجام دهند. اگر مطمئن هستید که علت خرابی دستگاه و متوقف شدن شستشوی آن به دلیل نرسیدن آب و در نهایت به خاطر خرابی شیر برقی است باید سریعا برای تعویض و تعمیر آن اقدام کنید.

نشت آب از لباسشویی

ایمنی و تجهیزات لازم برای تعویض و تعمیر شیر برقی ماشین لباسشویی

در قدم نخست باید به فکر ایمنی خود باشید تا مشکل و اتفاق جبران ناپذیری نیفتد. از آنجایی که تعمیر و تعویض قطعات ماشین لباسشویی گاهی خطرناک است، پیشنهاد می کنیم درصورتی که با مشکلی مواجه شدید با همکاران ما در آرین تعمیر، تعمیر لباسشویی بوش در مشهد مراجعه کنید. البته بوش تنها برندی نیست که تکنسین‌های مجرب ما از عهده عیب‌یابی و تعمیر آن برمی‌آیند. هر مدل و برندی از لباسشویی را که دارید، از مرحله نصب تا تعمیر و تعویض قطعه را می توانید به ما بسپارید. با این حال باز هم صرفا جهت آشنایی با نحوه تعمیر این قطعه، باید بدانید که مراحل زیر را پیش رو خواهید داشت. قبل از هر کاری باید دستگاه را خاموش کرده و دوشاخه آن را از پریز بکشید. همچنین برای تعمیر و تعویض شیر برقی این دستگاه نیازمند وجود پیچ گوشتی، انبردست و در صورت لزوم شیر برقی جدید هستید.

بستن شیر اصلی آب

آب برای ورود به ماشین لباسشویی تحت یک شیر اصلی باز و بسته می‌شود. قبل از انجام هر کاری باید شیر اصلی آب ساختمان یا منزل را ببندید سپس شلنگ‌های آب متصل به ماشین لباسشویی را با دست باز کرده و جدا کنید. ممکن است کمی آب از شلنگ‌ها ریزش داشته باشد که کاملاً طبیعی بوده و می‌توانید آن را با یک دستمال پاک کرده یا از یک ظرف برای جلوگیری از ریزش آب استفاده کنید.

جدا کردن پنل دستگاه

برای اینکه بتوانید شیر برقی را مشاهده کرده و آن را تعمیر یا تعویض کنید نیازمند باز کردن پنل ماشین هستید. پنل اکثر ماشین‌های لباسشویی از طریق پیچ بر روی سر و پشت آن قرار گرفته است که با باز کردن به راحتی جدا می‌شود. پس از جدا کردن پشت ماشین لباسشویی شیرهای برقی را مشاهده خواهید کرد که با فیلترهای قرمز و آبی برای آب گرم و سرد مشخص شده‌اند. اگر با دست شیر برقی و اطراف آن را لمس کنید متوجه نشتی و یا رسوب در اطراف آن خواهید شد که نشانه خرابی و مشکل است.

جدا کردن شیر برقی قدیمی و معیوب

حال نوبت به جدا کردن و درآوردن شیر برقی خراب شده است. به همین منظور ابتدا باید همه اتصالات برقی و دسته سیم‌ها را جدا کنید؛ سپس با استفاده از پیچ گوشتی بست شلنگ‌هایی که به شیر برقی متصل شده‌اند را باز کرده و با کمی فشار و نیرو شلنگ‌ها را بیرون آورید.

بیشتربخوانید» زمانی که قصد خرید لباسشویی را دارید، معمولا با دو مدل متفاوت مواجه خواهیدشد؛ لباسشویی‌های تسمه‌دار و  بدون تسمه. در صورتی که تمایل دارید با مزایا و معایب لباسشویی بدون تسمه آشنا شوید، روی لینک داده شده کلیک کنید.

قرار دادن شیر برقی جدید

در این مرحله شیر برقی را جایگزین شیر برقی معیوب کرده و همه پیچ و مهره‌ها را به درستی و محکم متصل کنید. توجه داشته باشید که دسته سیم‌ها و اتصالات برقی در جای درست و دقیق خود قرار گیرند. پس از آن پنل ماشین لباسشویی را در جای خود قرار داده و پیچ‌های آن را نیز ببندید. شلنگ آب ماشین لباسشویی را بسته و جایگاه آن را تراز کنید. دوشاخه دستگاه را به پریز برق متصل کرده و لباس‌ها را در ماشین لباسشویی بریزید. اکنون دیگر ماشین لباسشویی شما آماده به کار و شست و شو است.

تعمیرات شیر برقی ماشین لباسشویی

فرقی نمی‌کند ماشین لباسشویی شما از چه برندی باشد در هر صورت همه ما تخصص و مهارت تعمیرات و تعویض قطعات دستگاه را نداریم؛ به همین دلیل اگر شما هم در چنین وضعیتی قرار دارید، بهتر است برای تعمیر و تعویض شیر برقی از یک تعمیرکار خبره و کارکشته کمک بخواهید. چنین افرادی در این زمینه آموزش دیده و تجربه کافی دارند. بنابراین در کوتاه‌ترین زمان ممکن تعمیر را انجام داده و تعویض را با قطعات آکبند و با کیفیت به پایان می‌رسانند.

کلام آخر

شیر برقی یکی از قطعات مهم در ماشین لباسشویی محسوب می‌شود که وظیفه ورود آب به دستگاه را به عهده دارد. اگر شیر برقی خراب شود ورود آب و شستشوی لباس‌ها با اختلال مواجه خواهد شد. در صورت مشاهده هرگونه عیب و ایراد در شیر برقی می‌توانید برای تعمیر و تعویض آن اقدام کرده و از طریق مراحل ذکر شده پیش بروید. در صورت نیاز به تعمیرکار نیز می‌توانید با ما تماس بگیرید. 

اگر نیاز به قطعات لوازم خانگی از قبیل ماشین لباسشویی و ماشین ظرفشویی دارید ؛ می توانید با متخصصین مجرب آرین پارت۲۴ تماس گرفته و نیاز خود را برطرف نمایید.

کاوش در دنیای مهارت : جستجوی مقالات ناب دریای اطلاعات
جستجو
نظرات مشتریان..!
محمد حامدیان
بیشتر بدانید
"من از خدمات بسیار راضی بودم. پس از تماس با آن‌ها برای تعمیر ماشین لباسشویی من، فردی آموزش دیده و با تجربه در کمتر از یک ساعت به محل من رسید و مشکل را برطرف کرد. پس از این تجربه خوب، حتماً به دوستانم نیز این خدمات را توصیه خواهم کرد."
رضا
بیشتر بدانید
سلام.من از تعمیر ماشین لباسشویی بسیار راضی بودم و شما را به دوستانم معرفی کردم.
شادمان
بیشتر بدانید
لباسشویی ما ماشین ال جی درب از بالا هست.مدتی صدای زیادی میکرد.تعمیرکار اومد و گفت صدا بخاطر گیربکسش هست که خراب شده.چندجای دیگه زنک زدم و گفتند درب از بالا را تعمیر نمی کنند. به دفتر آرین زنگ زدم گیربکسش را عوض کردند.مدتی زمان برد اما بعد از درست شدن اصلا صدای اضافه ای نداشت و من خیلی راضی هستم.
رضایی
بیشتر بدانید
ماشین لباسشوی من سامسونگ هست.خطای 4E میزد.سه نفر اومدند و شیر برقی رو عوض کردند اما مشکل برطرف نشد.به دفتر آرین زنگ زدم ، نیرو فرستادند و مشکلش که گرفتگی ورودی جاپودری بود رو برطرف کردند.ازشون بسیار ممنونم.
مهدی
بیشتر بدانید
سلام.لباسشویی ما الجی هست زمانی که خاموش بود داخل دستگاه آب جمع می شد .تماس گرفتم آرین تعمیر تکنسین فرستادند شیر برقی آب گرم دستگاه را تعویض کردند ومشکل حل شد.ممنونم
جهان
بیشتر بدانید
سلام. لباسشویی من دوو هست مبعضی وقت ها پس از تمام شدن شستشو وخشک کن، درب دستگاه باز نمی شد و هیچگونه آلارمی هم نمایش داده نمی شد..و چون در شهرستان سرخس زندگی میکنم دسترسی به تعمیرکار مجرب نداشتم ، با خدمات آرین تماس گرفتم و گفتند قفل درب لباسشویی معیوب شده و باید هر چه زودتر تعویض شود و در صورت عدم تعویض به موقع ، احتمال خرابی برد وجود دارد.ممنون از راهنماییشون
نوروزیان
بیشتر بدانید
سلام.ماشین لباسشویی سامسونگ دارم مدتی دستگاه به صدا افتاده بود. با دو سه نمایندگی تماس گرفتم و گفتند مشکل مربوط به بلبرینگ دستگاه است. وقتی از آرین تعمیر آمدند و بازدید کردند از زیر سبد یک شی خارجی مربوط به البسه پیدا کردند و با برداشتن آن شئ مشکل رفع شد.ازشون متشکرم.
وطن دوست
بیشتر بدانید
با سلام. ماشین لباسشویی زیرووات دارم. دستگاه پر از آب می شد اما آبگیری قطع نمی شد. بعد از تماس با آرین تعمیر ، بنده را راهنمایی کردند که جرم گیر داخل دستگاه بریزم و اگر مشکل برطرف نشد تماس بگیرم تا حضوری مشکل دستگاه را رفع کنند. از جرم گیر استفاده کردم و مشکل دستگاه برطرف شد. بنده از راهنمایی ایشان ممنونم.
قبلی
بعد

مطالب مرتبط

ارورهای ماشین لباسشویی مدیا

ارورهای ماشین لباسشویی مدیا

مجموعه آرین تعمیر نمایندگی ماشین لباسشویی مدیا در مشهد

با بیش از ۲۰ سال تجربه در تعمیر ماشین‌های لباسشویی مدیا، مجموعه آرین تعمیر نمایندگی ماشین لباسشویی مدیا در مشهد با ارائه خدمات حرفه‌ای و کیفیتی بی‌نظیر به مشتریان خود افتخار می‌کند. در اینجا به بررسی ارورهای متداول ماشین لباسشویی مدیا و راه‌حل‌های آنها توسط تیم متخصص ما پرداخته‌ایم.

ادامه مطلب »
تمامی ارورهای ماشین لباسشویی بکو

تمامی ارورهای ماشین لباسشویی بکو

در این مقاله با آرین تعمیر همراه باشید . ارور ماشین لباسشویی بکو به شما و تعمیرکاران کمک می کند که سریعتر به مشکل ایجاد شده در لباسشویی پی ببرید. کدهای خطا لیست شده است تا شما با مشاهده هر کدام از این کدهای خطا بر روی دستگاه خود متوجه علت ارور و روش تعمیر شوید.

ادامه مطلب »
تمامی ارورهای ماشین لباسشویی سامسونگ

تمامی ارورهای ماشین لباسشویی سامسونگ

ارورهای ماشین لباسشویی سامسونگ
گاهی پیش می آید که در هنگام استفاده از ماشین لباسشویی سامسونگ خود به مشکلی بر میخورید که نمی دانید علت آن چیست , با مطالعه لیست کاملی از ارورهای ماشین لباسشویی سامسونگ که توسط آرین تعمیر گردآوری شده است شما می توانید ازر لیست زیر میاهده نمایید.

ادامه مطلب »

ثبت درخواست تعمیر

جهت ثبت درخواست تعمیر، میتوانید با شماره تلفن‌های زیر در تماس باشید یا فرم زیر را تکمیل نماید تا همکاران ما با شما در تماس باشند

جستجو

کليه حقوق مادی و معنوی اين سايت متعلق به آرین تعمیر ميباشد