جستجو

آشنایی با عملکرد سنسورکثیفی آب ماشین لباسشویی

جدول محتوا

فهرست محتوا

سنسور کثیفی آب ماشین لباسشویی
روبرت بوش ( بنیانگذار شرکت بوش ) من ترجیح میدهم سرمایه ام را از دست بدهم تا اعتماد شما را

حتماً تاکنون برای شما هم پیش آمده وقتی که لباس‌ها را از ماشین لباسشویی بیرون می‌کشید کاملا تمیز نشده‌اند و هنوز کمی کثیف و چرک هستند. این در صورتی است که لباس‌ها به آبکشی بیشتری نیاز داشتند، اما بر اساس سنسور و تایمری که شما مشخص کرده‌اید، لباس‌ها شسته و آبکشی شده‌اند. با پیشرفته‌تر شدن علم و فناوری تولید کنندگان و سازندگان ماشین‌های لباسشویی سعی کردند قطعات و تجهیزات این دستگاه‌ها را به گونه‌ای ارتقا دهند که این مشکل رفع شود.

با قرار گرفتن یک قطعه به نام سنسور کثیفی آب ماشین لباسشویی، دیگر شاهد لباس‌های کثیف نخواهید بود. در واقع این سنسور بعد از تنظیم کردن برنامه شستشوی لباسشویی زیرووات و هربرند دیگر،  کثیف بودن لباس‌ها و آب خارج شده از آن را تشخیص داده و مدت زمان و دور آبکشی را افزایش می‌دهد. در این صورت لباس‌های شما تمیزتر و خوشبوتر از همیشه خواهند شد. اگر شما هم می‌خواهید با این سنسور و عملکرد آن بیشتر آشنا شوید پیشنهاد می‌کنیم که تا پایان این مطلب با ما همراه بمانید.

عملکرد سنسور کثیفی آب ماشین لباسشویی چگونه است؟

سنسور کثیفی آب ماشین لباسشویی در واقع یک قطعه U شکل است که از هر یک از شاخه‌های آن اشعه‌هایی خارج و دریافت می‌شوند. به طور کلی یکی از شاخه‌های این سنسور اشعه فرابنفش را منتشر کرده و شاخه دیگر همین اشعه را دریافت می‌کند. هرگاه آب حاصل از آبکشی و شست و شوی لباس‌ها در ماشین لباسشویی کثیف باشد، میزان اشعه دریافتی از شاخه سنسور کثیفی آب در ماشین کمتر خواهد بود. این موضوع نشان می‌دهد که چقدر آب کثیف است و لباس‌ها هنوز هم تمیز نشده‌اند و نیازمند شست و شو و آبکشی دوباره هستند.

در مواردی هم ممکن است اشعه فرابنفشی که توسط یکی از شاخه‌های سنسور مورد نظر خارج شده به همان میزان از شاخه دیگر سنسور دریافت شود. این شرایط گویای تمیز شسته شدن لباس‌ها و عدم نیاز به آبکشی و شستشوی مجدد است.

پس از اینکه سنسور کثیفی آب از طریق ارسال و دریافت اشعه فرابنفش به کثیف بودن آب پی می‌برد، دستوری بر مبنای شستشوی دوباره لباس‌ها برای موتور و برد الکتریکی صادر می‌کند. در این شرایط لباس‌ها نیاز به شستشوی مجدد دارند؛ بنابراین چنین شرایطی فراهم شده و شستشوی مجدد و آبکشی با سرعت بیشتر انجام می‌گیرد.

در حقیقت برد الکتریکی ماشین لباسشویی بررسی می‌کند که میزان ارسال اشعه فرابنفش صادر شده از شاخه سنسور کثیفی آب چقدر بوده و میزان اشعه دریافتی از شاخه دیگر آن به حد نرمال و استاندارد رسیده است یا خیر. این روند تا زمانی ادامه می‌یابد که میزان اشعه ارسالی و دریافتی به حد استاندارد برسند و نشان دهند که آب حاصل از شستشو کاملاً تمیز است. با توجه به اهمیت این قطعه در عملکرد لباسشویی، پیشنهاد می‌شود در صورت خرابی با آرین تعمیر، تعمیر لباسشویی بوش در مشهد تماس بگیرید.

آیا همه ماشین لباسشویی‌ها دارای سنسور کثیفی آب هستند؟

سنسور کثیفی آب

شاید برای شما هم سوال پیش آمده باشد که آیا همه برندهای ماشین لباسشویی دارای سنسور کثیفی آب هستند و قابلیت تشخیص کثیف بودن لباس‌ها را دارند؟ آیا لباسشویی می‌تواند به صورت خودکار تشخیص دهد که لباس‌ها به اندازه کافی تمیز نشده‌اند و روند شست و شوی مجدد را آغاز کند؟ در پاسخ به چنین سوالاتی باید گفت همه ماشین لباسشویی‌ها دارای سنسور کثیفی آب نیستند بلکه تنها ماشین لباسشویی‌های جدید دارای قابلیت‌ها و فناوری نوآورانه سنسور کثیفی آب شده‌اند.

در گذشته همه لباسشویی‌ها پیشرفته و هوشمند نبودند؛ اما تولید کنندگان امروزی با بهره‌مندی از تکنولوژی و هوشمند سازی قطعات سعی در تولیدات بهتر دارند. از این رو اگر می‌خواهید که لباس‌هایتان همواره تمیز باشند و شست و شو و آبکشی آن به بهترین نحو ممکن انجام گیرد، بهتر است ماشین لباسشویی‌های جدید را که دارای سنسور کثیفی آب هستند خریداری کنید.

آیا با سنسور کثیفی آب در ماشین لباسشویی امکان کثیف بودن لباس‌ها وجود دارد؟

گاهی ممکن است با وجود اینکه ماشین لباسشویی شما از نمونه‌های جدید و هوشمند و دارای قابلیت سنسور کثیفی آب بوده، باز هم متوجه کثیف شستن لباس‌ها توسط آن شوید. این موضوع همانطور که گفته شد، تنها در صورتی پیش می‌آید که عملکرد سنسور کثیفی آب در دستگاه مورد نظر اختلال پیدا کرده و خراب شده باشد. در صورت ایجاد چنین مشکلی باید سریعا با تعمیرکاران ما در آرین تعمیر تماس بگیرید و از آنها بخواهید به کمک شما بیایند تا با تخصص و مهارت ویژه‌ای که دارند این قطعه را تعمیر کرده و عملکرد آن را بهبود بخشند.

در مواردی هم ممکن است سنسور کثیفی آب به طور کامل معیوب شده باشد که در چنین شرایطی مجبور به تعویض این قطعه هستید تا بتوانید لباسشویی را جهت تشخیص درست کثیفی آب و لباس‌ها به حالت اول بازگردانید. به هنگام تعویض این قطعه نیز باید قطعه‌ای جدید، آکبند، مرغوب و با کیفیت را انتخاب کنید تا شاهد عملکرد صحیح دستگاه خود باشید.

مزایای وجود سنسور کثیفی آب در ماشین لباسشویی چیست؟

همه قطعاتی که برای ماشین لباسشویی‌های جدید مورد استفاده قرار می‌گیرند بدون شک دارای مزایا و ویژگی‌هایی هستند که باعث عملکرد بهتر ماشین لباسشویی و بالا بردن راندمان آن می‌شود. از بهترین مزایایی که می‌توان برای سنسور کثیفی آب در این نوع دستگاه‌ها نام برد، تشخیص لکه و کثیفی لباس‌ها است.

اگر سنسور کثیفی آب در دستگاه، تشخیص به چرک و کثیف بودن آب حاصل از شست و شو دهد، امکان اینکه شست و شو و آبکشی را تا سه دور افزایش دهد وجود دارد. این نکته را نیز باید مد نظر قرار داد که سنسور کثیفی آب در ماشین لباسشویی‌های هوشمند و جدید تنها زمانی فعال است که شما شست و شوی اتوماتیک را در تایمر دستگاه فعال کنید. در غیر این صورت لباسشویی با وجود سنسور کثیفی آب هم قادر به تشخیص کثیف بودن لباس‌ها نخواهد شد.

کلام آخر

اکنون دیگر آشنایی کاملی با عملکرد سنسور کثیفی آب در ماشین لباسشویی دارید، همچنین می‌دانید که این قطعه در ماشین لباسشویی‌های جدید و هوشمند وجود دارد که U شکل است و یکی از شاخه‌های آن ساطع کننده اشعه فرابنفش بوده و دیگری دریافت کننده این اشعه است که در صورت کثیف بودن لباس‌ها و آب ماشین لباسشویی اشعه دریافتی کمتر از اشعه ساطع شده خواهد بود. بنابراین دور شست و شو و آبکشی لباس‌ها توسط سنسور کثیفی آب افزایش یافته تا لباس‌ها به بهترین نحو ممکن تمیز شوند. 

کاوش در دنیای مهارت : جستجوی مقالات ناب دریای اطلاعات
جستجو
نظرات مشتریان..!
محمد حامدیان
بیشتر بدانید
"من از خدمات بسیار راضی بودم. پس از تماس با آن‌ها برای تعمیر ماشین لباسشویی من، فردی آموزش دیده و با تجربه در کمتر از یک ساعت به محل من رسید و مشکل را برطرف کرد. پس از این تجربه خوب، حتماً به دوستانم نیز این خدمات را توصیه خواهم کرد."
رضا
بیشتر بدانید
سلام.من از تعمیر ماشین لباسشویی بسیار راضی بودم و شما را به دوستانم معرفی کردم.
شادمان
بیشتر بدانید
لباسشویی ما ماشین ال جی درب از بالا هست.مدتی صدای زیادی میکرد.تعمیرکار اومد و گفت صدا بخاطر گیربکسش هست که خراب شده.چندجای دیگه زنک زدم و گفتند درب از بالا را تعمیر نمی کنند. به دفتر آرین زنگ زدم گیربکسش را عوض کردند.مدتی زمان برد اما بعد از درست شدن اصلا صدای اضافه ای نداشت و من خیلی راضی هستم.
رضایی
بیشتر بدانید
ماشین لباسشوی من سامسونگ هست.خطای 4E میزد.سه نفر اومدند و شیر برقی رو عوض کردند اما مشکل برطرف نشد.به دفتر آرین زنگ زدم ، نیرو فرستادند و مشکلش که گرفتگی ورودی جاپودری بود رو برطرف کردند.ازشون بسیار ممنونم.
مهدی
بیشتر بدانید
سلام.لباسشویی ما الجی هست زمانی که خاموش بود داخل دستگاه آب جمع می شد .تماس گرفتم آرین تعمیر تکنسین فرستادند شیر برقی آب گرم دستگاه را تعویض کردند ومشکل حل شد.ممنونم
جهان
بیشتر بدانید
سلام. لباسشویی من دوو هست مبعضی وقت ها پس از تمام شدن شستشو وخشک کن، درب دستگاه باز نمی شد و هیچگونه آلارمی هم نمایش داده نمی شد..و چون در شهرستان سرخس زندگی میکنم دسترسی به تعمیرکار مجرب نداشتم ، با خدمات آرین تماس گرفتم و گفتند قفل درب لباسشویی معیوب شده و باید هر چه زودتر تعویض شود و در صورت عدم تعویض به موقع ، احتمال خرابی برد وجود دارد.ممنون از راهنماییشون
نوروزیان
بیشتر بدانید
سلام.ماشین لباسشویی سامسونگ دارم مدتی دستگاه به صدا افتاده بود. با دو سه نمایندگی تماس گرفتم و گفتند مشکل مربوط به بلبرینگ دستگاه است. وقتی از آرین تعمیر آمدند و بازدید کردند از زیر سبد یک شی خارجی مربوط به البسه پیدا کردند و با برداشتن آن شئ مشکل رفع شد.ازشون متشکرم.
وطن دوست
بیشتر بدانید
با سلام. ماشین لباسشویی زیرووات دارم. دستگاه پر از آب می شد اما آبگیری قطع نمی شد. بعد از تماس با آرین تعمیر ، بنده را راهنمایی کردند که جرم گیر داخل دستگاه بریزم و اگر مشکل برطرف نشد تماس بگیرم تا حضوری مشکل دستگاه را رفع کنند. از جرم گیر استفاده کردم و مشکل دستگاه برطرف شد. بنده از راهنمایی ایشان ممنونم.
قبلی
بعد

مطالب مرتبط

ارورهای ماشین لباسشویی مدیا

ارورهای ماشین لباسشویی مدیا

مجموعه آرین تعمیر نمایندگی ماشین لباسشویی مدیا در مشهد

با بیش از ۲۰ سال تجربه در تعمیر ماشین‌های لباسشویی مدیا، مجموعه آرین تعمیر نمایندگی ماشین لباسشویی مدیا در مشهد با ارائه خدمات حرفه‌ای و کیفیتی بی‌نظیر به مشتریان خود افتخار می‌کند. در اینجا به بررسی ارورهای متداول ماشین لباسشویی مدیا و راه‌حل‌های آنها توسط تیم متخصص ما پرداخته‌ایم.

ادامه مطلب »
ارورهای ماشین لباسشویی آ ا گ

ارورهای ماشین لباسشویی آ ا گ

🔧 ارورهای ماشین لباسشویی آ ا گ و راه‌حل‌های آنها

ماشین‌های لباسشویی با برندهای آ، ا، گ ممکن است با ارورهای مختلف روبرو شوند. در این مطلب، به بررسی ارورهای متداول این ماشین‌ها و راه‌حل‌های آنها پرداخته شده است.

ادامه مطلب »
تمامی ارورهای ماشین لباسشویی بکو

تمامی ارورهای ماشین لباسشویی بکو

در این مقاله با آرین تعمیر همراه باشید . ارور ماشین لباسشویی بکو به شما و تعمیرکاران کمک می کند که سریعتر به مشکل ایجاد شده در لباسشویی پی ببرید. کدهای خطا لیست شده است تا شما با مشاهده هر کدام از این کدهای خطا بر روی دستگاه خود متوجه علت ارور و روش تعمیر شوید.

ادامه مطلب »

ثبت درخواست تعمیر

جهت ثبت درخواست تعمیر، میتوانید با شماره تلفن‌های زیر در تماس باشید یا فرم زیر را تکمیل نماید تا همکاران ما با شما در تماس باشند

جستجو

کليه حقوق مادی و معنوی اين سايت متعلق به آرین تعمیر ميباشد